Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym www.azsieczyta.pl prowadzonym przez firmę AŻ się czyta! Agnieszka Żurawska.
§ 1 Definicje
Na potrzeby niniejszego regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie poniższych pojęć:
Cena – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Kupujący jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za Towar;
Kupujący/Usługobiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna wyposażona w zdolność prawną, w szczególności Konsument lub PNPK;
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK) – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
Przedsprzedaż – proces zbierania przez Sprzedawcę zamówień na Towary, które będą dostępne w sprzedaży od określonego terminu, i zawierania Umów przed planowanym terminem wprowadzenia Towarów do sprzedaży;
Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem www.azsieczyta.pl/regulamin-sklepu;
Sklep – sklep internetowy działający pod adresem www.azsieczyta.pl;
Sprzedawca/Usługodawca – firma AŻ się czyta! Agnieszka Żurawska;
Towar – wszelkie rzeczy ruchome oferowane przez Sprzedawcę w ramach Sklepu;
Umowa – zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, której przedmiotem jest sprzedaż Towarów na rzecz Kupującego;
Usługi Elektroniczne – wszelkie usługi elektroniczne świadczone przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Postanowienia wstępne
Sklep internetowy www.azsieczyta.pl jest prowadzony jest przez firmę AŻ się czyta! Agnieszka Żurawska o numerze NIP 8652545652 i REGON 541102411, mającą siedzibę przy ul. Pełczyńskiego 14a/28 01-471 Warszawa. Adres poczty elektronicznej: kontakt@azsieczyta.pl.
Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi sprzedaż detaliczną Towarów, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupującego Usługi Elektroniczne. Kupujący może dokonać zakupu Towarów wskazanych na stronach Sklepu lub określonych w ramach Przedsprzedaży.
Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
Do korzystania ze Sklepu, w tym do złożenia zamówienia, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez sprzęt komputerowy lub oprogramowanie Kupującego. Wystarczające są:
a) dostęp do Internetu, b) standardowy, aktualny system operacyjny, c) standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies, d) posiadanie aktywnego adresu e mail.
W przypadku gdy dla korzystania z Towaru konieczne będzie spełnienie dodatkowych warunków technicznych, innych niż wskazane w ust. 3, Sprzedawca poinformuje o tym Kupującego przed złożeniem zamówienia, np. poprzez zawarcie wymagań technicznych w opisie Towaru.
Zawarcie Umowy sprzedaży Towaru nie może nastąpić w sposób anonimowy ani pod pseudonimem. Kupujący powinien wskazać prawdziwe i kompletne dane osobowe, aby móc zawrzeć taką Umowę.
Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie.
W celu uniknięcia wątpliwości Sprzedawca wskazuje, że:
a) Umowy, które dotyczą sprzedaży Towarów, są umowami zobowiązującymi do przeniesienia własności Towaru, do których stosuje się przepisy rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; b) Umowy, które dotyczą sprzedaży TzEC, są umowami zobowiązującymi do przeniesienia własności Towaru, do których stosuje się przepisy rozdziału 5a i nie stosuje się przepisów rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; c) Umowy, które dotyczą Usług Elektronicznych, mogą być umowami o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, do których stosuje się przepisy rozdziału 5b ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§ 3 Usługi Elektroniczne dotyczące Sklepu
Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorcy następujące Usługi Elektroniczne: formularz zamówienia oraz konto klienckie.
Podstawową Usługą Elektroniczną świadczoną na rzecz Usługobiorcy przez Usługodawcę jest umożliwienie Usługobiorcy złożenia w Sklepie zamówienia za pośrednictwem formularzu zamówienia, które prowadzi do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży. Złożenie zamówienia możliwe jest bez konieczności posiadania konta klienckiego w Sklepie.
Korzystanie z konta klienckiego możliwe jest po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, kliknięciu przycisku „załóż konto” oraz potwierdzeniu rejestracji poprzez link aktywacyjny przesłany na podany adres e-mail. Podczas rejestracji wymagane jest podanie: imienia i nazwiska, adresu, adresu e-mail, numeru telefonu oraz hasła. W przypadku firm – również nazwy firmy i numeru NIP.
Usługa konta klienckiego jest świadczona na rzecz Usługobiorcy przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może w każdej chwili zrezygnować z posiadania konta bez podawania przyczyny, przesyłając prośbę o jego usunięcie na dane kontaktowe wskazane w § 2 ust. 1 Regulaminu.
Usługi Elektroniczne są świadczone na rzecz Usługobiorcy nieodpłatnie. Odpłatne są natomiast Umowy dotyczące sprzedaży Towarów zawierane za pośrednictwem Sklepu.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa Usługobiorcy i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu Usługodawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług Elektronicznych, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego funkcjonowania Sklepu. Usługobiorca powinien poinformować Usługodawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich.
Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za wszelkie treści przesyłane za pośrednictwem Sklepu i nie może przekazywać treści o charakterze bezprawnym.
Z uwagi na to, że Sklep stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Usługodawcę, Usługodawca może prowadzić prace techniczne i informatyczne, które będą miały na celu rozwój Sklepu oraz świadczenie Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w funkcjonalności Sklepu, w tym jego rozwijania, aktualizacji lub dostosowania do różnych urządzeń.
§ 4 Składanie zamówienia
Wszelkie opisy Towarów dostępne na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu właściwych przepisów prawa cywilnego, lecz są zaproszeniem do zawarcia Umowy.
Złożenie zamówienia odbywa się poprzez dodanie do koszyka Towarów, które interesują Kupującego, a następnie wypełnienie formularza zamówienia. Proces rozpoczyna się w momencie dodania pierwszego produktu do koszyka.
W formularzu konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia, w tym: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu/mieszkania/kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu komórkowego, a także dane dotyczące zamówienia: wybrane Towary i ich ilość, miejsce i sposób dostawy oraz metodę płatności.
Na etapie składania zamówienia Kupujący może samodzielnie modyfikować wprowadzone dane – do momentu kliknięcia przycisku finalizującego zamówienie. Należy kierować się wyświetlanymi komunikatami i informacjami dostępnymi na stronie Sklepu.
Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu, z którym Kupujący powinien uprzednio się zapoznać. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących Regulaminu Kupujący może się skontaktować ze Sprzedawcą.
Kupujący oświadcza, że wszystkie dane wpisane w formularzu zamówienia są prawdziwe. Kupujący ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych, Sprzedawca natomiast nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Sprzedawca ma prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, jeśli dane budzą uzasadnione wątpliwości co do ich poprawności. W takim przypadku Kupujący zostanie poinformowany telefonicznie lub mailowo i będzie miał możliwość ich wyjaśnienia.
W przypadku braku danych pozwalających Sprzedawcy na nawiązanie kontaktu z Kupującym, Sprzedawca udzieli wszelkich wyjaśnień po nawiązaniu kontaktu przez Kupującego.
Kliknięcie w przycisk finalizujący zamówienie oznacza złożenie przez Kupującego oferty zawarcia umowy sprzedaży wybranych Towarów na warunkach określonych w formularzu zamówienia.
Po otrzymaniu zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia otrzymania zamówienia, może:
a) przyjąć ofertę złożoną przez Kupującego poprzez przyjęcie zamówienia do realizacji – w takim przypadku Umowa sprzedaży Towarów zostaje zawarta z chwilą doręczenia Kupującemu wiadomości potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji, przesłanej drogą mailową. b) odmówić przyjęcia oferty Kupującego i anulować złożone zamówienie – w takim przypadku Umowa sprzedaży Towarów nie zostaje zawarta, a wszystkie dokonane przez Kupującego płatności zostaną mu zwrócone niezwłocznie, o ile Kupujący dokonał ich na etapie składania zamówienia.
§ 5 Przedsprzedaż
Sprzedawca, w odniesieniu do niektórych rodzajów Towarów, może – ale nie musi – zorganizować Przedsprzedaż.
Towary objęte Przedsprzedażą są wyraźnie oznaczane w ramach Sklepu jako Towary dostępne w Przedsprzedaży. Na stronie takiego Towaru Sprzedawca zamieszcza informację, od której daty Towar najprawdopodobniej będzie dostępny i od której daty Towar najprawdopodobniej będzie wysyłany.
Na potrzeby zawierania Umów w ramach Przedsprzedaży postanowienia § 4 stosuje się odpowiednio.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu, o którym mowa w ust. 2, szczególnie na skutek opóźnienia w dostarczaniu Towarów przez osoby trzecie (np. drukarnię). Sprzedawca będzie informował Kupującego o wszelkich zmianach terminów związanych z Przedsprzedażą poprzez zamieszczenie informacji w Sklepie, swoich mediach społecznościowych oraz wysłanie wiadomości e mail na adres podany przez Kupującego.
Gdyby sprzedaż Towaru nie była możliwa na warunkach przewidzianych w Przedsprzedaży (np. opóźnienie produkcji książki, niedostarczenie egzemplarzy przez drukarnię, awaria systemu sprzedaży, itp.), Sprzedawca poinformuje Kupującego o tych okolicznościach.
Jeżeli Kupujący będący Konsumentem lub PNPK nie zgadza się na przedłużenie terminu dostarczenia Towaru lub zmianę warunków sprzedaży Towaru, może zrezygnować z nabycia Towaru, a Sprzedawca zwraca takiemu Kupującemu wszelkie płatności dokonane w ramach Przedsprzedaży.
§ 6 Dostawa
Dostawa produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Dostępne do wyboru sposoby dostawy zamówienia są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy zamówienia ponosi Kupujący, chyba że Sprzedawca na stronie Sklepu wskaże inaczej. Sprzedawca ma prawo zadecydować o podziale zamówienia na kilka oddzielnych przesyłek bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Kupującego.
Sprzedający przekazuje Towary do wysyłki nie później niż w drugim dniu roboczym następującym po dniu przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, zgodnie z § 4 pkt 9 Regulaminu. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
Termin dostarczenia Towaru do Kupującego jest uzależniony od wybranej opcji dostawy i wynosi zazwyczaj maksymalnie 5 dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w trakcie składania zamówienia podano inny, krótszy lub dłuższy termin. Bieg terminu dostawy rozpoczyna się z chwilą przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, o czym Kupujący zostaje poinformowany drogą mailową (zgodnie z § 4 pkt 9 Regulaminu).
Dokładny termin dostarczenia Towaru określa przewoźnik, chyba że przewoźnik umożliwia Kupującemu dokładne określenie daty i godziny dostarczenia przesyłki.
W przypadku nieodebrania Towaru lub odmowy odebrania Towaru przez Kupującego oraz jego ewentualnym zwróceniu Sprzedawcy, Kupujący może zostać zobowiązany do naprawienia Sprzedawcy szkody, jaką poniósł Sprzedawca na skutek nieodebrania Towaru, np. w postaci kosztów wysyłki, które pokrył Sprzedawca.
Odbiór osobisty zamówienia jest możliwy wyłącznie po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą dokładnego miejsca oraz terminu odbioru.
a) W przypadku braku takiego ustalenia zamówienie zostanie anulowane, a Kupujący zostanie o tym poinformowany. b) Jeżeli Kupujący nie może odebrać Towaru w ustalonym miejscu i czasie, zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Sprzedawcę oraz zaproponować inny, dogodny dla obu stron termin. c) Brak zaproponowania nowego terminu w ciągu 5 dni od pierwotnie ustalonej daty odbioru skutkuje anulowaniem zamówienia przez Sprzedawcę. W takim przypadku środki za zakup zostaną zwrócone Kupującemu w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności.
§ 7 Cena i płatności
Wszystkie Ceny na stronie Sklepu podane są w złotych polskich i są wartościami brutto.
Sprzedawca jest uprawniony do udzielenia Kupującym rabatów, obniżek lub innych preferencji związanych z Ceną według własnego wyboru, w szczególności w ramach organizowanej akcji promocyjnej. Kupującemu nie przysługuje prawo żądania rabatów, obniżek lub innych preferencji, które nie wynikają z akcji promocyjnej.
Płatności elektroniczne obsługiwane są przez Przelewy24.
Dostępne metody płatności za zamówienie są opisane na stronie Sklepu oraz prezentowane Kupującemu na etapie składania zamówienia.
Kupujący po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez zewnętrznego operatora płatności w celu dokonania płatności za zamówienie. Jeżeli Kupujący wybrał płatność przelewem bankowym, po kliknięciu w przycisk finalizujący zamówienie zostanie przekierowany na stronę Sklepu z potwierdzeniem zamówienia oraz instrukcją dokonania płatności. Zapłata za zamówienie powinna nastąpić w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu Sprzedawca może przyjąć, że Kupujący zrezygnował z nabycia Towarów, i anulować złożone zamówienie.
Jeżeli Kupujący podczas składania zamówienia wyraził chęć otrzymania faktury oraz podał niezbędne dane do jej wystawienia, faktura zostanie doręczona drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.
§ 8 Realizacja zamówienia
Po zawarciu Umowy sprzedaży Towarów, Sprzedający niezwłocznie przystępuje do realizacji zamówienia.
Realizacja zamówienia polega na skompletowaniu zamówionych Towarów, zapakowaniu ich w celu dostawy oraz nadaniu przesyłki do Kupującego zgodnie z wybraną przez Kupującego formą dostawy zamówienia.
Sprzedający przekazuje Towary do wysyłki nie później niż w drugim dniu roboczym następującym po dniu przyjęcia zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę, zgodnie z zasadami określonymi w § 4 pkt 9 Regulaminu. W szczególnych przypadkach termin ten może ulec wydłużeniu, o czym Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą nadania przesyłki do Kupującego (powierzenia przesyłki przewoźnikowi zajmującemu się przewozem). W przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika Sprzedawca poinformuje Kupującego o przygotowaniu Towaru do wysyłki oraz przekazaniu przesyłki przewoźnikowi. Jeżeli przewoźnik udostępnia taką funkcję, Sprzedawca przekaże Kupującemu dane potrzebne do monitorowania transportu Towaru, w szczególności link do strony internetowej przewoźnika lub do aplikacji przewoźnika.
Kupujący jest obowiązany po otrzymaniu przesyłki zbadać ją w czasie i w sposób przyjęty przy tego rodzaju przesyłkach. Jeżeli Kupujący stwierdził, że w trakcie przewozu nastąpiły ubytek lub uszkodzenie Towarów, jest obowiązany dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, np. w postaci spisania protokołu szkody (art. 545 § 2 k.c.).
Zamówione Towary powinny zostać wydane Konsumentowi lub PNPK w terminie do 30 dni, chyba że w opisie Towaru został wyraźnie oznaczony przez Sprzedawcę dłuższy termin. W takiej sytuacji, składając zamówienie, Kupujący wyraża zgodę na dłuższy termin realizacji zamówienia wynikający z opisu Towaru.
Jeżeli Kupujący zamawia Towary z różnym czasem realizacji, dla Sprzedawcy wiążącym terminem realizacji całości zamówienia jest ten najdłuższy spośród wszystkich Towarów wchodzących w skład zamówienia, przy czym Sprzedawca może zaproponować podział zamówienia na kilka niezależnych przesyłek w celu przyspieszenia czasu realizacji w odniesieniu do części Towarów.
§ 9 Odstąpienie od Umowy Konsumenta lub PNPK bez podania przyczyny
Konsument lub PNPK mają prawo odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru, która była zawarta za pośrednictwem Sklepu, bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub PNPK, lub wskazaną przez Konsumenta lub PNPK osobę trzecią inną niż przewoźnik. W przypadku gdy Umowa obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin na odstąpienie od Umowy liczy się od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części.
Prawo to nie przysługuje w przypadku zakupu książek spersonalizowanych na życzenie klienta (np. z imienną dedykacją lub autografem), ponieważ są to produkty wykonane według indywidualnych wskazówek kupującego.
Aby odstąpić od Umowy, Konsument lub PNPK muszą poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia – np. poprzez pismo wysłane pocztą tradycyjną lub drogą elektroniczną na adres: kontakt@azsieczyta.pl z dopiskiem „Zwrot”.
Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument lub PNPK wysłali informację dotyczącą wykonania przysługującego Konsumentowi lub PNPK prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
Konsument lub PNPK mają obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpili od Umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował samodzielne odebranie Towaru. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
Konsument lub PNPK ponoszą bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi lub PNPK wszystkie otrzymane od nich płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta lub PNPK sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przy składaniu zamówienia), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy.
Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument lub PNPK wyraźnie zgodzili się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument lub PNPK nie ponoszą żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta lub PNPK, może się wstrzymać ze zwrotem płatności otrzymanych od nich do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub PNPK dowodu jej odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument lub PNPK ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru. Sprzedawcy przysługuje prawo dokonania potrącenia swojej wierzytelności wobec Kupującego z tego tytułu zgodnie z art. 498 k.c. i następnymi.
§ 10 Rękojmia za wady i odpowiedzialność za zgodność Towaru z Umową
Rękojmia za wady Towarów, o jakiej mowa w przepisach kodeksu cywilnego, jest wyłączona w przypadku Umów sprzedaży Towarów zawieranych przez Kupujących innych niż Konsument lub PNPK.
Do Umów sprzedaży Towarów, które są zawierane przez Konsumenta lub PNPK, stosuje się przepisy o odpowiedzialności za zgodność Towaru z Umową zawarte w ustawie o prawach konsumenta z uwzględnieniem postanowień Regulaminu.
Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta oraz PNPK za zgodność Towaru z Umową. Zgodność Towaru z Umową ocenia się według przepisów ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili.
§ 11 Wymiana lub naprawa Towaru niezgodnego z Umową
Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument lub PNPK mogą żądać jego naprawy lub wymiany.
Sprzedawca jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na reklamację Konsumenta lub PNPK w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
a) Reklamacja powinna zawierać informację na temat rodzaju niezgodności Towaru z Umową oraz wskazania oczekiwanego rozwiązania. b) W przypadku niekompletnego zgłoszenia, Sprzedawca niezwłocznie wezwie do jego uzupełnienia. c) Brak odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie skutkuje uznaniem reklamacji za zasadną.
Sprzedawca może:
a) dokonać wymiany, gdy Konsument lub PNPK żądają naprawy, lub b) dokonać naprawy, gdy Konsument lub PNPK żądają wymiany,
jeżeli doprowadzenie Towaru do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub PNPK jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić wymiany lub naprawy w celu doprowadzenia do zgodności Towaru z Umową.
Konsument lub PNPK udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedawca odbiera go na swój koszt. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, nie dłuższym niż 21 dni, od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta lub PNPK o braku zgodności Towaru z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub PNPK, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument lub PNPK go nabyli.
§ 13 Dane osobowe i pliki cookies
Administratorem danych osobowych Kupującego/Usługobiorcy jest Sprzedawca.
Sklep wykorzystuje technologię plików cookies.
Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej pod adresem www.azsieczyta.pl/polityka-prywatnosci .
§ 14 Prawa własności intelektualnej
Sprzedawca poucza Kupującego, że treści dostępne na stronach Sklepu oraz elementy produktów fizycznych (np. projekty graficzne) mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy lub innym podmiotom uprawnionym, a także bazy danych chronione na podstawie przepisów o ochronie baz danych.
Sprzedawca poucza Kupującego, że eksploatacja treści objętych prawami autorskimi lub korzystanie z baz danych przez Kupującego bez zgody Sprzedawcy lub innego podmiotu uprawnionego, z wyjątkiem korzystania w ramach dozwolonego użytku, stanowi naruszenie praw własności intelektualnej i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
Sprzedawca może zawrzeć z Kupującym odrębną umowę licencyjną związaną z korzystaniem przez Kupującego z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy (np. poprzez wykorzystywanie fotografii produktowych, posługiwanie się opisami produktów itp.). W celu zawarcia takiej umowy Kupujący powinien zwrócić się do Sprzedawcy z propozycją zawarcia umowy licencyjnej, informując Sprzedawcę w szczególności o celach, w jakich zamierza korzystać z treści lub baz danych należących do Sprzedawcy, oraz o zakładanym czasie korzystania. Po otrzymaniu takiej propozycji Sprzedawca przedstawi ofertę zgodnie z własną polityką licencyjną.
§ 15 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma m.in. możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu wynikłego z zawartej Umowy; b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym a Sprzedawcą; c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej www.polubowne.uokik.gov.pl.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem www.ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 16 Reklamacje
Każdemu Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Sklepu lub wykonaniem Umowy.
Reklamacje należy zgłaszać do Sprzedawcy na adres za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e mail: kontakt@azsieczyta.pl . W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
Reklamacje Kupujących rozpatrywane będą na bieżąco, jednak nie później niż w terminie 28 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia reklamacji.
Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Kupującego na kontakt podany przez Kupującego podczas składania reklamacji.
§ 17 Postanowienia końcowe
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany Cen Towarów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym szczególnie warunków Umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych powodów – takich jak zmiany przepisów prawa, zmiany technologiczne, zmiany biznesowe czy inne okoliczności – bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego na podstawie Umów zawartych przed zmianą Regulaminu.
Zmiany Regulaminu nie mają wpływu na umowy sprzedaży zawarte przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu. Do takich umów stosuje się postanowienia Regulaminu obowiązujące w chwili zawarcia umowy.
W przypadku umów o charakterze ciągłym (np. posiadanie konta w Sklepie), zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia, zgodnie z art. 384 i 384¹ Kodeksu cywilnego.
W przypadku, gdy zmiana Regulaminu wiązałaby się z wprowadzeniem nowych opłat lub podwyższeniem dotychczasowych opłat za usługi, Konsument ma prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o zmianie.
Wszelkie spory związane z umowami zawieranymi za pośrednictwem Sklepu będą rozpatrywane przez polski sąd powszechny właściwy ze względu na miejsce stałego wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę. Postanowienie to nie znajduje zastosowania do Konsumentów oraz PNPK, w których przypadku właściwość sądu ustalana jest na zasadach ogólnych.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 września 2025 r.